torsdag 29. april 2010

Snerten eple & banan smoothie

Energibombe!
Denne smoothien er deilig for smaksløkene, det sørger ingefær og kanel-blandingen for! Den er forresten uten melk, så det er den perfekte smoothie for deg med melkeallergi.


Oppskrift til 2 drinker:

2,5 dl eplejuice
1/2 ts malt kanel
2 ts revet fersk ingefær
2 bananer; en fersk, en frossen i skiver

Hell juicen i en blender eller kjøkkenmaskin. Tilsett kanel og raspet ingefær (Skallet skrelles med en skje). Kjør forsiktig til det er godt blandet.


Tilsett så de frosne bananskivene, kjør til det er jevnt, og føy til den ferske bananen. Kjør litt til - jo mer du blander, dess luftigere blir smoothien. Hvis det ikke er så viktig at smoothien din er iskald, kan du godt bruke to ferske bananer istedet for frosne bananskiver.

Server i høye glass, og pynt med frosne bananskiver, epleskive eller physalis.

10 kommentarer:

swimzy sa...

Hurra for en ny oppskrift fra deg Monkis:)
Og denne smoothien skal jeg prøve ut:)

Lemonia sa...

Så mye god mat du lager Monkis. Og så er du veldig søt. :-)

Monkis sa...

Tusen takk :)

Helene sa...

Nam, denne så god ut! :)

Kaspara sa...

Hei Monkis
Dine små fetre drømmer om smoothie og har en mamma som aldri har laget det. Særlig eldstemann elsker smoothie og ville nok at jeg skulle prøvd denne oppskriften også.
Når det gjelder de grønne gryteklutene er det loppefunn. jeg har nok aldri heklet grytekluter før og har derfor ingen oppskrift. Jeg er ingen stor hekler. Kan bare hekle bestemorruter og ellers fram og tilbake. Det er symaskinen jeg liker meg best ved.
Her går vi snart inn for innflyvning og skolefri og det er to gutter som gleder seg stort. Da er det all verdens tid til fotball, fotballkort, trampoline og slåball som er aktivitetene for tiden.
Håper alt står bra til med dere. Du så vel nylig bestefar K.
Hils!
Klem fra Kaspara

Monkis sa...

Hei! Fortell A & L at den smoothien er kanongod, og at mammaen (eller pappen) bare må lage den til dem, for det har Monkis sagt!

Har lært meg å hekle litt, og har laget noen fine sjal. Har begynt på noe som skal bli et stort lappeteppe av bestemorsruter, men det vil ta tid. lang tid...

Koselig med besøk av bestefar ja! Fikk til og med en kopi av en elgammel "kogebog" med snirkleskrift!

God sommer, klem fra Monkis & sekteræren!

Anonym sa...

For en fantastisk blogg! Sitter bare og smiler :) :) Hei Monkis!

Monkis sa...

Kjekt å høre, Anonym!

Veronika sa...

Tusen takk for en kjempegod oppskrift! :D

Monkis sa...

Bra du likte smoothien, Veronika, det er min favoritt også! Hilsen Monkis